Ako správne zariadiť ambulanciu I. Prvé kroky

15.10.2018

Na našom blogu nájdete množstvo praktických rád a tipov, ako správne zariadiť kancelárske priestory. Rozhodli sme sa priniesť aj niekoľko overených rád pre konkrétny typ pracoviska – ambulanciu alebo ordináciu lekára. V prvej časti článku si môžete prečítať prvé kroky, ktoré by ste pri zariadení ambulancie nemali preskočiť.

 

 

Na čo myslieť skôr, než sa pustíte do zariadenia ambulancie

Ak práve otvárate novú ordináciu, sťahujete tú starú alebo ste sa rozhodli pre kompletnú renováciu, máme pre Vás dobrú radu hneď na úvod. Skôr, než sa poobzeráte po vhodnom nábytku do ambulancie a špeciálnom zdravotníckom vybavení, ktoré potrebujete, existuje možnosť, ktorá Vám ušetrí nielen množstvo času, ale napokon i investícií. Ideálnym riešením pre zariadenie ambulancie je nájsť dodávateľa, ktorý Vám vyrieši všetky služby komplexne. Od návrhu ambulancie až po dodanie, montáž a servisnú podporu. Práve ten Vás aj na základe svojich skúseností dokáže ušetriť od mnohých problémov v budúcnosti. Ak sa však rozhodnete, že sa do zariadenia ordinácie pustíte na vlastnú päsť, odporúčame prečítať si nasledovné tipy.

 

 

Ako správne začať doslova “od podlahy”

Rozhodli ste sa pre kompletnú rekonštrukciu ordinácie? Alebo začínate “od podlahy”? V tom prípade od nej skutočne začnite a myslite na jej vhodný výber ešte skôr, než na ňu umiestnite ťažké zdravotnícke zariadenia a špeciálne lôžka alebo príručné stolíky, ktoré potrebujete často premiestňovať. Nezabúdajte ani na ochranné nátery na stenách ordinácie, ktoré je potrebné v rozmedzí niekoľkých rokov pravidelne aplikovať. Finálne rozmiestnenie nábytku môžu ovplyvniť aj takzvané ťahané soklíky alebo fabióny, ktoré znemožnia prisunúť zariadenie a nábytok v ambulancii k stene. Medzi stenami a nábytkom tak vzniká cca 5 cm priestor. Priestor nad dverami ambulancie môžete šikovne využiť na umiestnenie stabilného germicídneho žiariča, ktorý pomocou ultrafialového žiarenia zbaví ordináciu škodlivých mikroorganizmov a vírusov.

 

 

Detaily, ktoré sú rozhodujúce neskôr

Pracujete v ordinácii so sterilizátorom? Prípadne zdravotníckym vybavením, ktoré kvôli jeho hmotnosti nemôžete postaviť len tak na nejakú poličku alebo skrinku? V tom prípade zohľadnite váhu jednotlivých prístrojov ich umiestnenie skôr, než si do ambulancie objednáte nábytok a potrebné špeciálne podstavce. Nič totiž nie je horšie, ako prekvapenie pri záverečnom umiestňovaní vybavenia, keď zistíte, že ho vlastne niet kam dať.

 

 

Zákonné normy, na ktoré treba myslieť

Svoje požiadavky na zariadenie ambulancie upravujú aj zákonné normy a legislatíva. Štandardom, s ktorým sa stretávajú všetci lekári a zdravotníci sú uzamykateľné skrinky. Nároky na ich konštrukciu sa ale líšia podľa uváženia pracovníka Regionálneho úradu verejného zdravotníctva. Opýtajte sa teda hygienika vo svojom regióne, či je potrebné, aby bola vaša ambulancia vybavená kovovou uzamykateľnou skrinkou na opiáty a iné podávané látky.

 

 

Súčasťou ambulancie sú aj jej zamestnanci

Aj keď svoju ordináciu vybavíte tým najlepším zariadením a špičkovými technológiami, na jeden dôležitý bod by ste mali myslieť hneď pri návrhu zariadenia ambulancie. A tým sú práve ľudia, ktorí v nej pracujú. Spokojný zamestnanec je totiž tá najväčšia hodnota, ktorá premieňa prácu na správne a bezchybne vykonané odborné úkony. Ak sa k tomu navyše pridá úsmev a milé slovo pre pacienta, získate bonus na nezaplatenie. I to je dôvodom, prečo by ste na personál pracujúci v ambulancii nemali zabúdať. Komfortná denná časť alebo samostatná miestnosť pre lekára a sestričky im poskytne potrebné miesto na oddych a načerpanie novej sily.

 

 

Zaujíma Vás viac konkrétnych tipov a rád pre zariadenie ambulancie? Nájdete ich v druhej časti článku - Ako správne zariadiť ambulanciu II. Ak potrebujete poradiť alebo si na zariadenie ordinácie netrúfate sami, radi sa o to v Rstudiu postaráme. Stačí, ak nás kontaktujete.

 

ZAUJÍMA MA VIAC